logo małopolska
PROFILAKTYKA
W MAŁOPOLSCE

Czy wiesz, że drobne nawyki, takie jak słanie łóżka rano po wstaniu, mogą mieć dobroczynny wpływ na Twoje zadowolenie z życia? Ostatnio w amerykańskiej literaturze związanej ze szczęściem sukcesem i rozwojem osobistym motyw posłanego łóżka pojawia się coraz częściej. Dziwne? Być może.

Jednak zwolennicy porządku w pościeli przytaczają argumenty, które wzbudzą ciekawość wielu logicznie myślących ludzi. Przede wszystkim, człowiek jest systemem. Oznacza to, że choć działania człowieka, jego ciało i dusza, strona fizyczna i psychiczna składają się z wielu różnych części, części te współpracują ze sobą i wzajemnie wpływają na siebie w taki sposób, że tworzona przez nie całość jest czym więcej niż zwyczajnym zbiorem elementów – osobą.

Tak samo system tworzą nasze zachowania. Pewne nawyki w jednych obszarach życia przekładają się na postępowanie w innych. A zatem, podjęcie nawet niewielkiego działania, które podnosi jakość życia, wpływa także na podniesienie jakości życia w innych sferach. Takich dobrych nawyków, które poprawiają nastrój, wpływają na zwiększenie produktywności i lepszą organizację, jest więcej. To te, wydawałoby się, proste czynności, które wielu ludzi zaniedbuje, a które pozwalają pozostać w związku z praktyczną stroną życia.

Słanie łóżka podnosi jakość życia w wielu wymiarach. Ma znaczenie estetyczne, zwiększa poczucie ładu, pozwala określić granicę pomiędzy czasem pracy a czasem odpoczynku, podkreśla Twoją gotowość na pojawienie się w Twoim domu innych osób, a zatem dajesz sobie przyzwolenie na lepsze relacje z innymi ludźmi, co również sprzyja dobremu samopoczuciu i odnoszeniu sukcesów.

Wśród tych prostych, dobroczynnych nawyków wymienia się obok słania łóżka gotowanie dla siebie i rodziny oraz gimnastykę – czynności, które są dość proste, przyjemne w swej prostocie, a wykonuje się je często i regularnie. Jeżeli nie jesteś fanem tych czynności, być może warto podjąć próbę i zacząć podnoszenie jakości swojego życia od słania łóżko, to trwa bowiem nie więcej niż trzy minuty dziennie!

Jeżeli jeszcze się wahasz i Twoje lenistwo ma szansę zwyciężyć, podejmij próbę i postanów słać łóżko każdego ranka przez 14 dni. Nie mogę obiecać, że zadziała jakaś magia, gdyż nie o magię tu chodzi, jednak Twoje samopoczucie może ulec zmianie na lepsze. Zachęcam do podjęcia tego wyzwania każdego, kto nie ma obyczaju słania łóżka. Zachęcam Cię też – napisz w komentarzu poniżej, jakie były efekty tego ćwiczenia w Twoim przypadku. Być może będzie to ważny krok ku poprawie jakości Twojego życia. To prosta rzecz, od której łatwo zacząć pracę nad sobą.

Październik 2019
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

TAGI

24 października 2019;
Dzień Walki z Otyłością
03 listopada 2019;
Światowy Dzień Tolerancji
14 listopada 2019;
Światowy Dzień Walki z Cukrzycą
Polityka prywatności