Profilaktyka w Małopolsce

logo małopolska
PROFILAKTYKA
W MAŁOPOLSCE

Ciekawe artykuły

Gdy ktoś z bliskich choruje na depresję, często zmagamy się z frustracją, złością, lękiem i bezsilnością. Możemy na początku nie wiedzieć, że to co obserwujemy jest stanem depresyjnym. Wiele osób w tej sytuacji próbując pomóc namawia depresyjne osoby do aktywności, proponuje pomóc i odczuwa dużą frustrację, czując, że rady te nie są przyjmowane.

Czy zdarza ci się, gdy jesteś przygnębiony wpadać w wir negatywnych myśli? Czy zauważasz różnicę pomiędzy tym jak myślisz o swojej przyszłości, jak oceniasz swoje przeszłe działanie, jaki masz obraz swoich możliwości w przygnębionym nastroju i w tych chwilach, kiedy czujesz się dobrze? Psycholodzy zajmujący się terapią poznawczą od dawna podkreślają znaczenie wpływu jaki ma na nasz nastrój nasze myślenie i nastawienie.

Z jakiegoś powodu, jeżeli nie musimy podejmować aktywności fizycznej, chętnie z niej rezygnujemy. Wydaje nam się, że bierność jest „przyjemniejsza”.

Czy wiesz jakie pożywienie zapewni Twojemu mózgowi sprawne funkcjonowanie do późnej starości i najlepiej wpłynie na dobre samopoczucie? Okazuje się, że ogólne wytyczne dietetyków pozostają niezmienne. A oto, co i dlaczego warto włączyć do swojej diety, aby zachować pogodę ducha, odsunąć ryzyko depresji, a także utraty pamięci czy choroby Alzheimera – nawet w zaawansowanym wieku.

Gdy myślimy o depresji, skojarzenia, które przychodzą nam do głowy najczęściej dotyczą emocji. Depresja kojarzy się ze smutkiem, przygnębieniem, wycofaniem, zagubieniem, brakiem nadziei. Nie dotyka ona jednak tylko emocji, mocny wpływ wywiera również na myślenie. Można zaobserwować, że depresyjny nastrój współwystępuje z pewnymi charakterystycznymi cechami myślenia. Zjawisko to jest przedmiotem badań psychologii poznawczej, która powstała w latach 60 ubiegłego wieku.

Lipiec 2020
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

TAGI

Deklaracja Dostępności           Polityka prywatności