Krajowe Centrum ds. AIDS zainicjowało w 2017 r. kampanię edukacyjną promującą dialog międzypokoleniowy poruszający m.in. tematy dotyczące chorób przenoszonych drogą płciową, w tym HIV/AIDS. Do międzypokoleniowych rozmów zachęcają m.in. spoty emitowane w komunikacji miejskiej, placówkach medycznych, uczelniach wyższych oraz na portalach informacyjnych. Posty w social media uświadomią, dlaczego z bliskimi warto i trzeba rozmawiać o wszystkim. Rozmowy o zdrowiu z rodzicami, dziadkami, dziećmi czy wnukami mogą przynieść korzyści edukacyjne wszystkim zarówno młodszym jak i starszym.
Kampania rozpoczęła się w dniu 17 listopada 2017 r. W dniach 17-24 listopada działania kampanijne prowadzone były również w ramach Europejskiego Tygodnia Testowania, a ich kulminacja nastąpiła w dniu 1 grudnia, w którym obchodzony jest Światowy Dzień AIDS. Kampania będzie kontynuowana do końca roku 2018.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej: http://mamczasrozmawiac.aids.gov.pl
Spot telewizyjny
Spot radiowy